onsdag 25. mars 2009

VI HAR DET BRA!

Vi har tilbrakt de to siste dagene på hotellet og på stranden. Igår hadde vi sol, men det begynte å skye til på ettermiddagen. Da gikk vi nesten helt til den andre enden av stranden vår, som er ca en mil lang. Selv med et tykkt skylag klarte Ronny å bli skikkelig solbrent. Så sola steiker farlig selv med overskyet vær. Da vi kom tilbake til hotellet begynte det å regne, og det fortsatte hele kvelden. Vi hadde også litt torden og lyn. Vi drog inn til Patong, slik at Ronny fikk prøvd dressen han bestillte. Den blei helt utrolig bra! Jeg bestillte meg også en dressbukse, og en bluse som jeg tror blir veldig fin! Vi hadde en taxi-sjåfør som var veldig glad i å prate. Så han fortellte oss om hvordan de lever her nede, og om hva som skjedde her da tsunamien kom. Ganske interresant å høre på. Han passer huset til en norsk familie fra Jæren som har feriehus her hvor vi bor.

Idag var det meldt litt uvisst vær, men vi har hatt blå himmel i hele dag. Jeg har solet meg ved bassenget, og Ronny har holdt seg mest i skyggen. Ikveld var vi en tur til Patong igjen, fordi jeg ville se etter briller. Bestillte meg et par som jeg skal betale 1800 kr for. Ganske fornøyd med det, siden jeg betaler 8000 kr hjemme. Jeg skal hente de igjen om en uke. Har spisst de to siste dagene på en svensk restaurant som ligger rett vedsiden av her vi bor. Selv om vi har mat på hotellet kommer vi nok til å fortsette med å spise der. Det var kjempe-god mat der. Her på hotellet er det ikke så koselig å spise på kvelden, og dessuten er det ekstremt varmt her. Noen av de lokale spisestedene her fraråder guidene oss å spise, da endel har blitt sjuke etterpå. Så da er det tryggest å spise hos søta bror. Det er en nybyggd restaurant, og veldig koselig. Alltid fullt av skandinaver selvfølgelig!

Imorra er planen å være på hotellet. Ronny er fortsatt ganske rød, og vil ikke være så mye i sola. Skal på diverse de tre neste dagene, som vi gleder oss til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar